عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 3 مرداد 1396
بازدید : 189
نویسنده : زهرا ارژنگي

 همایش ها و گردهمایی ها در معرفی فعالیت ها همواره نقش موثر و چشمگیری داشته اند لذا جامعه هلیکوپتری ایران تاکنون دهها همایش را در سر تا سر ایران در محیط های دانشگاهی و علمی برگزار نموده و موجبات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای خیل عظیم علاقمندان گشته است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: کاتالوگ معرفی آموزش ها و مهارت های فناوری هلیکوپتر , ,
تاریخ : پنج شنبه 28 تير 1396
بازدید : 226
نویسنده : زهرا ارژنگي

از دیگر کارها و خدمات ارزشمند جامعه هلیکوپتری ایران، همکاری با دانشگاهها و مراکز آموزشی بزرگ می باشد که تاکنون نیز در این زمینه تفاهم نامه ها و قرار داده هایی جهت همکاری منعقد گشته است.

از مهمترین همکاری های رایج با دانشگاه ها می توان به حضور دانشجویان در طرح های کارورزی اشاره کرد.

در این طرح ها دانشجویان در رشته های مهندسی پس از معرفی از طرف دانشگاه مربوطه می توانند در کارگاه ها و مراکز طراحی و ساخت حضور یافته و طرح های خود را در این زمینه به نمایش بگذارند تاکنون دانشجویان رشته های ساخت و تولید، برق و الکترونیک، طراحی سیالات و جامدات، رشته های نقشه کشی و طراحی و رشته مکانیک از پر مراجعه ترین رشته ها بوده اند که در این کارورزی ها حضور پیدا کرده اند.

 

 

  

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: کاتالوگ معرفی آموزش ها و مهارت های فناوری هلیکوپتر , ,
تاریخ : پنج شنبه 20 تير 1396
بازدید : 227
نویسنده : زهرا ارژنگي

پیشرفت و رشد جامعه هلیکوپتری ایران به عنوان یک نهاد علمی و غیر تجاری بستگی به تعداد متخصصان و صاحب نظرانی دارد که در این مجموعه حضور فعال دارند در غیر این صورت خالی از محتوا خواهد بود. صاحب نظران و متخصصان گوهران درخشانی هستند که رشد و پیشرفت این گروه را با حضور خود تثبیت خواهند کرد و جان خواهند بخشید یکی از تلاشهایی که واقعا باید با تمام توان در راستای آن کوشید جذب افراد متخصص و صاحب نام این رشته می باشد .بدین معنی که جامعه برای تمامی تخصص ها و افراد جایگاه داشته باشد و از آنان بخواهد تا با انتقال تجربیات و دانش خود مجموعه را پر بارتر نمایند و به این حرکت بزرگ جان ببخشند. 

 

جامعه هلیکوپتری ایران ” وقتی می تواند خود را نهاد موفق و کارآمدی بداند که در کنار خود صاحب نظران و متخصصان را داشته باشد و با دعوت از آنان و ارج نهادن به دانش و تخصص شان از وجود آنان بهره جوید و از دانش و راهنمائیهای آنان استفاده نماید. 

 

  

 

 



:: موضوعات مرتبط: کاتالوگ معرفی آموزش ها و مهارت های فناوری هلیکوپتر , ,
تاریخ : پنج شنبه 12 تير 1396
بازدید : 230
نویسنده : زهرا ارژنگي

از دیگر اهدافی که در جامعه هلیکوپتری ایران تاکنون به نحو احسن دنبال گشته، ساخت و تولید قطعات هلیکوپترها در مدل ها و نمونه های آموزشی و آزمایشگاهی بوده تا در کلاس ها و مراکز آموزشی بتواند پاسخگوی سئوالات دانشجویان و مشتاقان باشد. لذا در این جهت قطعات و مجموعه های ساختاری هلیکوپترها به منظور معرفی بیشتر از لحاظ ساختار و عملکرد در مکان های مختلف به نمایش در آمده است.

 

   

 

 



:: موضوعات مرتبط: کاتالوگ معرفی آموزش ها و مهارت های فناوری هلیکوپتر , ,
تاریخ : چهار شنبه 20 خرداد 1396
بازدید : 310
نویسنده : زهرا ارژنگي

یکی از افتخارات جامعه هلیکوپتری ایران طراحی و ساخت قطعات هلیکوپترهای فوق سبک می باشد که این تلاش و حرکت را از سال ۱۳۸۷ آغاز نمود و توانست برای رفع نیازهای آموزشی اقدامات لازم جهت تولید آن را فراهم نماید در حال حاضر مجموعه جامعه هلیکوپتری ایران توانسته قطعاتی چون توپی اصلی (هاب) بخشی از جعبه دنده اصلی (ترانسمیشن) مکانیزم سیستم ضد گشتاور (توپی عقب) پولی ها و محورهای انتقال قدرت، سواش پلیت و فرامین هدایت را ساخته و تولید نماید لذا آندسته از علاقمندانی که تمایل به خرید قطعات دارند می توانند با جامعه مکاتبه نموده و قطعات خود را در برابر سفارش دریافت نمایند.

 

 

 

این مجموعه با در اختیار داشتن دو سالن ساخت و مونتاژ، یک مرکز پشتیبانی و یک دفتر مرکزی در استان خراسان رضوی در زمینه های آموزشی، طراحی، ساخت و تعمیرات به مشتاقان سرویس های خود ارائه نماید و آماده است تا دستاوردهای خود را نیز به دیگر شهرهای ایران اسلامی گسترش دهد و در راستای این سیاست نیز تاکنون دوره ها، نمایشگاهها و همایش های مختلفی را در دیگر استانها برگزار نموده است و امروز پس از گذشت نزدیک به یک دهه بعنوان یک قطب قوی و مطرح در فناوری هلیکوپتر توانسته با لطف ایزد منان از خود کارنامه درخشانی را بجای گذارد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: کاتالوگ معرفی آموزش ها و مهارت های فناوری هلیکوپتر , ,
تاریخ : چهار شنبه 14 خرداد 1396
بازدید : 216
نویسنده : زهرا ارژنگي

یکی از خدمات و توانمندی هایی که می توان بدان اشاره کرد، قبول سفارشات و تأمین قطعات هلیکوپترهای سبک و فوق سبک می باشد وجود تیم های طراحی و مهندسی و واحدهای ساخت آماده اند تا در صورت وجود سفارش اقدام به طراحی و تحویل قطعه و یا مجموعه هایی باشند که در صنعت هلیکوپتر کاربرد دارد.

امروزه این مجموعه با حضور در نمایشگاه ها و همایش های مختلف ضمن معرفی توانمندی های خود همواره اعلام آمادگی نموده تا در صورت نیاز قطعات هلیکوپتر را ساخته و تحویل نماید.

کشور ما در حال حاضر از توانمندی های خوبی در زمینه ی ساخت و تولید برخوردار است و این پتانسیل در عرصه هوا و فضا می تواند موجب شکوفایی و اشتغال بیشتر جوانان گردد.

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: کاتالوگ معرفی آموزش ها و مهارت های فناوری هلیکوپتر , ,
تاریخ : چهار شنبه 8 خرداد 1396
بازدید : 246
نویسنده : زهرا ارژنگي

با توجه به اینکه ابعاد و استانداردها در کشور های صاحب صنایع هوایی و فضایی بر حسب اینچ و فوت می باشد، یکی از اقدامات بسیار جالب و شایسته این مجموعه ارائه و اشاعه ی این فناوری بصورت یک تخصص بومی و متناسب با استانداردهای داخلی کشور عزیزمان ایران می باشد.

امروزه تیم طراحی و مهندسی این مجموعه پس از دریافت نقشه ها و طرح ها آنها را مطالعه و پیش از اعمال تغییرات و تبدیل آن به نقشه های میلیمتری و از طرفی سه بعدی سازی نقشه ها، درک مطلب وامکان بکارگیری این مستندات را برای محیط های صنعتی ایران فراهم می نماید.

لذا تمامی مستندات ارائه شده از طرف این جامعه بصورت سه بعدی بوده و کلیه ی ابعاد و اندازه ها بر حسب میلیمتر و سانتی متر می باشد و همچنین بیرینگ و اتصالات نیز متناسب با بازارهای داخلی سازگار شده اند.

 

             

 

 

   

 



:: موضوعات مرتبط: کاتالوگ معرفی آموزش ها و مهارت های فناوری هلیکوپتر , ,
تاریخ : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1396
بازدید : 242
نویسنده : زهرا ارژنگي

صنعت هوانوردی و پیشرفت شدن استفاده از تجهیزات روزآمد در هواپیماها و هلیکوپترها بخصوص در خلال جنگ جهانی اول، دانشمندان را بر آن داشت تا به جای استفاده از هواپیما های واقعی، از دستگاهی مشابه آن استفاده نمایند.

شبیه سازهای پرواز، سامانه های پیشرفته ای هستند که با ایجاد شرایط محیطی مناسب از نظر تصویری و حرکتی امکانات داخل کابین، شرایط آموزشی بسیار خوبی را برای افزایش مهارت های خلبانان به آنها ارائه می نماید.

شبیه سازهای پروازی محیطی امن به دور از مشکلات و مخاطرات موجود در پرواز با هلیکوپترهای واقعی، امکان آموزش مواجهه با کلیه ی شرایط بحرانی و اضطراری که ممکن است باعث سقوط هلیکوپتر گردد را فراهم می نمایند. 

                                                                       

        

 



:: موضوعات مرتبط: کاتالوگ معرفی آموزش ها و مهارت های فناوری هلیکوپتر , ,
تاریخ : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1396
بازدید : 217
نویسنده : زهرا ارژنگي

از آنجا که هدف اصلی جامعه هلیکوپتری ایران توسعه دانش هلیکوپتری برای عموم می باشد، در اولین گام این جامعه با ایجاد بستری مناسب و دعوت از استادان خبره و ذیصلاح، دوره های آموزشی را برای اعضاء برگزار نموده تا سطح علمی آنان ارتقاء یافته و بتوانند به صورت رسمی خود را جزء اعضاء این جامعه بدانند چرا که یکی از شرایط عضویت داشتن تبحر و دانش در این زمینه است.

عنوان دوره های آموزشی و گرایش ها به شرح زیر می باشد.:

- گرایش پرواز

- گرایش طراحی

- گرایش ساخت

- گرایش تعمیرات

            

 

نمونه از آموزش های علمی و یا تئوری برای علاقمندان در لیست زیر آورده شده است:

- آئرودینامیک

- موتور هلیکوپتر (پیستونی و توربین گاز)

- مکانیزم های هلیکوپتر

- آلات دقیق کابین

- هواشناسی

- ناوبری و نقشه خوانی

- راديو ناوبری و مسیر یابی

- رایو و مکالمات

- مقررات پروازی

- هندلینگ (جا به جایی هلیکوپتر)

- زبان های تخصصی انگلیسی

- فیزیولوژی پرواز

- محیط های پروازی

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: کاتالوگ معرفی آموزش ها و مهارت های فناوری هلیکوپتر , ,
تاریخ : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1396
بازدید : 195
نویسنده : زهرا ارژنگي

استراتژی جامعه هلیکوپتری ایران را به طور خلاصه می توان در دو دسته از اهداف خلاصه کرد:

الف) اهداف کوتاه مدت دعوت از صاحبنظران متخصص و مجرب چاپ و نشر کتاب و نشریات مرتبط با صنعت هلیکوپتر ثبت نام از افراد عادی با ایجاد شرایط جهت عضویت برگزاری کلاس های آموزشی مرتبط با صنعت هلیکوپتر

ب) اهداف بلند مدت برگزاری مسابقات هوائی ویژه هلیکوپتر فراهم نمودن پروازهای آموزشی و آزمایشی پشتیبانی از اعضاء جهت تحصیل برگزاری نمایشگاه های هوائی برای عموم

ج): چشم انداز خودکفایی ٪۱۰۰ در ساخت و تولید هلیکوپترهای پیستونی

مأموریت ها:

- ایجاد بزرگترین نوآوری در صنعت هلیکوپترهای آموزشی

- انتقال فن آوری و دانش فنی در حوزه مونتاژ، ساخت و تولید انواع هلیکوپترهای پیستونی

- تأمین و ساخت انواع هلیکوپترهای پیستونی در کلاس های مختلف بنا به درخواست مشتری

- تأمین و ساخت کلیه ی قطعات و دستگاه های مورد نیاز هلیکوپترهای پیستونی و قطعات یدکی آنها در کلاس های مختلف

- فرهنگ سازی در ارتباط با استفاده ی عمومی و خاص از هلیکوپترهای پیستونی در راستای توسعه هوانوردی

- ارائه ی انواع خدمات پروازی و آموزش مهندسی

 

 



:: موضوعات مرتبط: کاتالوگ معرفی آموزش ها و مهارت های فناوری هلیکوپتر , ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

به وب سایت جامعه هليكوپتري ايران Iranian Helicopter Society خوش آمدید. اميدواريم مطالب قرار داده شده در اين وب سايت بتواند بخشي از نياز شما را پاسخگو باشد.

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 944
بازدید کل : 63605
تعداد مطالب : 167
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 2

RSS

Powered By
loxblog.Com